Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6096111609   Canvi metodològic en el treball de les llengües (català, castellà i anglès) i en l'avaluació d'aquestes
2021-2022   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   19/1/2022 - 28/6/2022 (30 hores) de 17:00h a 19:00h
   ZER L'Oliver
   pl. d'Eliseu Sales, s/n (Maials) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Segrià
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat per a replantejar l'avaluació des de la perspectiva de la personalització dels aprenentatges prenent com a punt de referència el treball de les llengües de la ZER.
  
Objectius   1.- Repensar els materials educatius en l'àrea de llengua.

2.- Crear una línia metodològica del treball de llengües.

3.- Elaborar rúbriques d'avaluació i materials.
  
Continguts   Fase d’autodiagnosi:
Actualment, el llibre de text té més pes del que ens agradaria en la metodologia emprada a la ZER. Ens hem adonat, que també emprem altres metodologies on l’infant és el protagonista, però quan arribem a l’avaluació veiem que no va en la mateixa línia. A nivell de llengua anglesa costa molt implicar l’alumnat en el procés d’avaluació ja que la llengua és una barrera a l’hora de poder reflexionar.

Fase de planificació:
Volem crear una línia de ZER que es basi en una metodologia que compta a l’infant com a protagonista del seu procés d’ensenyament-aprenentatge i que utilitza una avaluació des de la perspectiva de la personalització dels aprenentatges. Per fer-ho, començarem per l’àrea de llengua (català, castellà i anglès). Ens recolzem en diferents experts en la matèria com en Juli Palou i la Montserrat Font, a més, del cop de mà que ens oferiran des de l’Escola El Tanit. Aquesta escola ha passat pel mateix procés que nosaltres i la seva experiència ens pot servir de guia.

Fase de construcció i experimentació:
Farem un recull metodologies i de diversos instruments d’avaluació que emprem a les escoles per poder-los analitzar, redissenyar (si cal) i posar-los en pràctica en grups concrets per acabar definint eines sòlides a nivell de ZER. Començarem per les dimensions on tothom té clar que avaluar per fer la transformació més progressiva relacionades amb les 4 habilitats bàsiques d’una llengua: parlar, escoltar, escriure i llegir.

Fase d’avaluació:
Anirem documentant tot el procés en una carpeta compartida per tot el claustre, tindrem en compte el document de valoració final de l’equip de coordinació, l’informe de seguiment del CRP, el qüestionari de satisfacció dels i de les assistents… per tal de prendre decisions de continuïtat.
  
Formador/a   Francis Martínez, Meri Hernàndez, Cristina Artal i Alba Espasa (Equip Coordinador)
  
Avaluació   - Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu amb el disseny i desenvolupament de l'activitat formativa.

- Aprofitament de la transferència immediata a la pràctica docent dels continguts relacionats de l'activitat formativa.

- Definició de les línies de treball a seguir per a l'aplicació de la formació a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
Persones  destinatàries   Activitat dirigida a l'equip de mestres de la ZER L'Oliver.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   19/01/2022   1700   1900 
 Sessió 2   dimecres   02/02/2022   1700   1900 
 Sessió 3   dimecres   23/02/2022   1700   1900 
 Sessió 4   dimecres   02/03/2022   1700   1900 
 Sessió 5   dimecres   16/03/2022   1700   1900 
 Sessió 6   dimecres   06/04/2022   1700   1900 
 Sessió 7   dimecres   27/04/2022   1700   1900 
 Sessió 8   dimecres   04/05/2022   1700   1900 
 Sessió 9   dimecres   01/06/2022   1700   1900 
 Sessió 10   dimarts   28/06/2022   1700   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent